tirsdag 6. august 2013

Vi lager vårruller!

For noen dager siden så kom jeg og mamma på at vi skulle prøve å lage vårruller. Vi fant oppskrift på internett, på bloggen til Fru Mæla. Vi doblet denne oppskriften, siden den i utgangspunktet var ment for ca.40 stykker.

Det var en god del arbeid å lage alt fyllet, men vi var tresammen,så det gikk ganske kjapt likevel.


Etterpå tok jeg og mamma jobben med å pakke inn vårrullene, noe som viste seg å være ganske enkelt. Slik ble min første:


Pappa stekte alle sammen i frityrkokeren.


Resultatet ble til slutt rundt 76 stykker, og enda var det fyll til overs til ca.30 stykker til. Veldig gode ble de også!

2 kommentarer:

  1. NAM! Elsker vårruller, men aldri laget de selv.
    Takk for fin kommentar inne hos meg :) Jeg legger meg til som følger

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar her inne, kjekt at du vil følge bloggen:)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter vi stor pris på....