tirsdag 15. mai 2012

Snart 17.mai !

På torsdag er det 17.mai, og jeg føler at det meste er klart til feiringen. Elsa Kristine mangler bunadssko/finsko, men ellers er det meste i boks. Jeg skal på senvakt i morgen, så alt må være klart da. Det er naturligvis meldt dårlig vær (som vanlig), men vi håper det ikke blir så ille som meldingene skulle tilsi....

Hvis det er noe jeg ikke angrer meg på, så er det at jeg ønsket meg bunad da jeg ble konfirmert. Det er så kjekt å vite hva man skal ha på seg hver eneste 17.mai, dåp, bryllup,konfirmasjon osv. Det er jo et dyrt plagg, men man har det jo i mange år og den blir ikke akkurat utslitt.

Jeg har Nordmørsbunaden, en bunad som finnes i mange farger og variasjoner. Men jeg synes naturligvis min er den fineste;) Fikk både offerdåse og hodeplagg til bunaden i morgengave til Tarjei, noe som gjør bunaden mye mer komplett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter vi stor pris på....