onsdag 7. mai 2014

Fredrik 6 år

Den 4.mai fylte Fredrik 6 år. Jeg hadde store planer om å skrive et innlegg den dagen, men tida gikk fra meg. Så jeg benytter sjansen i kveld. Tarjei er på kurs, og jeg har en liten pause ved kjøkkenbordet før jeg skal legge meg.

Tenk at det er 6 år siden den største gutten vår kom til verden. Husker veldig godt at jeg våknet klokka 7 på morgenen og kjente at noe var i ferd med å skje. Ventet likevel litt før vi kjørte Elsa Kristine til besteforeldrene. Klokka 10.30 kom vi inn døra på sykehuset, og klokka 12.15 var Fredrik født. En stor gutt på 4210 gram og 55 cm. Etter en tøff start på livet med hjerteoperasjon og mye astmaplager, er han nå erklært helt hjertefrisk. Vi er heldige som har en så fin gutt i livet vårt. Fredrik er en omsorgsfull og intelligent gutt.

Fredrik ble født på en søndag, på konfirmasjonsdagen til søskenbarnet mitt. Også i år ble et søskenbarn av meg konfirmert den 4.mai, så dagen ble feiret der. Vi feiret barneselskap i barnehagen på lørdag, og det var veldig kjekt. Lydnivået var høyt med 12 barn mellom 3 og 7 år, men alle koste seg. Søndag kveld etter konfirmasjonen fikk vi litt besøk her hjemme, og det ble enda flere gaver å pakke opp. Det var en veldig fornøyd gutt som la seg søndag kveld.

Når jeg ser tilbake på bilder fra de siste 6 årene, ser jeg hvor mye Fredrik har vokst og forandret seg. Nå gleder han seg til å begynne på skolen i august, selv om han stortrives i barnehagen. I dag fikk han ny sekk, og på søndag fikk han penalhus i gave. Skolestart blir spennende!

Gratulerer med dagen, Fredrik!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter vi stor pris på....