tirsdag 11. september 2012

Tur til København....

Må bare skrive litt om Københavnturen vår før jeg finner senga. Setter meg på skolebenken i morgen tidlig, for å ta lederutdanning på deltid. Så fremover blir det studier på meg.... Både spennende og litt skummelt, siden det er så lenge siden sist.

Men tilbake til København.... Jeg og Tarjei dro dit på onsdags morgen i forrige uke. Tok et tidlig fly, så var fremme allerede klokka 09.30. Veldig kjekt! Bodde på et hotell på Vesterbro som heter Axel Hotel Guldsmeden. Et veldig sentralt og greit hotell, til tross for litt mye knirk i gulvet. Lytt var det også, hørte godt hva som foregikk ute i gangen. Men vi sov forholdsvis godt likevel.

Den første dagen gikk med til å gjøre seg litt kjent i byen. Vi gikk en del kilometer tilsammen. Dro på båttur fra Nyhavn som er en gammel del av havneområdet i byen. Veldig kjekt å se ting fra vannet også.


 
Shoppet litt den første dagen også, det er mange fine butikker på Strøget! Men mye dyrt også, som ikke helt passer min lommebok.... På kvelden dro vi til Tivoli, som lå like ved der vi bodde.

Vi dro dit først og fremst for å finne et sted å spise, men når vi først var der måtte vi prøve en av de mange karusellene. Vi tok parisehjulet, siden jeg ikke er så veldig glad i karuseller generelt. Fin utsikt var det fra toppen ihvertfall.


De to neste dagene i København gikk med til enda mer shopping, sightseeing og god mat. Det var veldig godt å ha en liten ferie bare tosammen. På torsdag møtte jeg ei som jeg var på språkreise sammen med for 14 år siden. Har ikke truffet henne siden da, men vi har holdt kontakten. Hun bor i København, så da var det veldig koselig å treffe henne igjen. Hun viste oss litt rundt i byen, blant annet dro vi og kikket på "Den lille havfrue".


Vi var også en tur innom Amalienborg Slott, veldig vakkert!


København er en by som virkelig kan anbefales. Veldig kjekt med gangavstand til det meste. Mye å se og mange fine butikker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter vi stor pris på....