torsdag 29. november 2012

Gleder meg til jul!

Nå er det faktisk under en måned igjen til jul. Jeg hadde i utgangspunktet satt meg som mål å få alle julegavene ferdig til 1.desember, men tror nok ikke det skjer. Har fortsatt noen som jeg er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe til. Men de fleste gavene er i hus allerede... 72 kalenderpakker til ungene ligger også klare inni skapet. Har ikke hengt opp kalenderene ennå, men det blir snart. Fant ut at det ikke var en kjempegod ide å henge opp alle pakkene, for da er det nok en liten en som kommer til å prøve å åpne dem....Så får henge opp en og en i år.


Jeg har heldigvis en del fri fra jobb i jula. Jobber tidligvakt på julaften, så er det rett hjem og pynte og lage mat til gjestene kommer. Har fri hele romjula, blir deilig å slappe av sammen med familien, spise god mat og bare nyte å ha fri. 

Ungene gleder seg veldig til jul, og spesielt til å begynne å åpne kalendergavene sine. Jeg husker selv hvor spennende jeg syntes det var med julekalender, selv om jeg aldri hadde pakkekalender. 

Etter å ha fått barn selv, så tenker jeg mer og mer på hvor viktig det er å skape egne tradisjoner. Barna skal forbinde jula med positive ting, det at familien er sammen. Orker ikke å stresse rundt, det er derfor jeg synes det er viktig å få ferdig det verste stresset før selve adventstida kommer. Så kan vi kose oss med å pynte huset, bake litt, lage pepperkakehus og lage litt julepynt.

Her er noen bilder fra tidligere års feiringer:


Elsa - jula 2007
Fredrik - jula 2009

1 kommentar:

  1. Kjempekoselig å se ungene også fra tidlgere år! Og så flink du er til å forberede alt og lage det koselig for julefamilien!! Hilsen tante Liv

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter vi stor pris på....